דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פוליטיקה ואקטואליה של מדינת ישראל 

מאת    [ 23/11/2010 ]

מילים במאמר: 345   [ נצפה 2479 פעמים ]

העם היהודי הינו בעל קשר רגשי אל ארצו ארץ ישראל כבר למעלה מ-5000 שנים, עוד מהימים שהובטחה לנו הארץ המובטחת. כמיהה רבת שנים אל המולדת ומספר אימפריות ישראליות יהודיות נרשמו בהיסטוריה של העם היהודי בארץ ישראל: מלכות בית דוד, האיפריה החשמונאית שהסתיימה לפני קצת יותר מאלפיים שנה, והקוממיות והחזרה אל המולדת בשנת 1948 עם הקמת המדינה הציונית.

הפוליטיקה של העם היהודי במזרח התיכון, הינה פוליטיקה שמספקת עניין לא רק לישראלי המצוי, אלא להרבה תושבים בעולם. הצצה לתוך הסכסוך היהודי פלסטיני הינה דבר שבשגרה במהדורות החדשות השונות ברחבי העולם בכלי המדיה השונים: טלויזיה, אינטרנט, עיתונות. מאז הקמת המדינה, החל למעשה הקונפליקט רב השנים בין העולם הערבי למדינת ישראל. עם מלחמת העצמאות נאלצו מדינות ערב הסובבות אותנו לחיות עם מדינה יהודית דמוקרטית בעלת תרבות שונה משלהם, ממש בלב העולם הערבי. בשנת 1967 הרחיבה ישראל את גבולותיה והעצימה את כוחה המאיים על מדינות ערב השכנות, ואלו החלו להתרגל בעל כורחם לישות הציונית החזקה שהחלה מתבססת בארץ ישראל.

לכל אורך התקופה מאז הקמת המדינה, היתה ישראל מוקפת אוייבים שרצו להחריבה. עדין נושא זה הינו בגדר אקטואליה, כאשר כיום, נמצאת המדינה במצב של שלום קר עם שתיים מבין חמש החזיתות שלה, עם מצרים ועם ירדן. שלוש החזיתות הנוספות הינן לבנון, סוריה והרשות הפלסטינית. הרחק במזרח, אוייב ישן, עירק, כבר חדל מלהוות איום על המדינה, אך עוצמתה של איראן שבעבר אף היתה ביחסית טובים עם ישראל והעם היהודי, החלו מתדרדרים עד לכדי איומי השמדה מצד ההנהגה האיראנים שאינם מכירים בזכות קיומה של מדינת ישראל הציונית.

פוליטיקה ישראלית היא בעיקר סביב החזית עם הרשות הפלסטינאית, הנמצאת מפוצלת בין רצועת עזה (שם היא נשלטת בעיקר על ידי החמאס) ובין הגדה המערבית (שבשליטת הפתח). בין ישראל והרשות הפלסטינאית היו מספר הסכמים בעבר, בדרך אל השלום הנכסף. שרשרת ההסכמים החלה עם החתימה של יצחק רבין ראש ממשלת ישראל ויאסר ערפאת הנשיא ויושב ראש הרשות הפלסטינית ב-13 בספטמבר 1993 במסגרת הסכמי אוסלו. הסכמים אלו והמאמצים לשלום נמשכים עד ימינו, כאשר מוקד הסכסוך בין הרשות הפלסיטנאית ומדינת ישראל סובבת סביב מספר נקודות מחלוקת עקריות: סוגיית הגבולות, סוגיית עיר הבירה ירושלים, שחרור אסירים פלסטינאים מהכלא הישראלי, סוגיית המים וכן זכות השיבה וחזרת הפליטים הפלסטינאים.

פארטי אפ בניית אתרים באינטרנט בונים לכם אתר אינטרנט חדש לפי תקני w3c xhtml המחמירים, תאימות למנועי חיפוש וקידום אתרים מקצועי בגוגל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב